"10 ajánlatkérés a hétvége után"... bevált a B2B marketing!
Hirdetsz, van is valami mozgás, de hónap végén a matek nem az igazi? Ez volt a Kreabim valósága is – egészen addig, amíg újraterveztük az ügyfélszerzésük rendszerét. Az eredmény: stabil lead-áradat, többszörös látogatói aktivitás, és 50 millió forint feletti árbevétel.

Egy grill partin ünnepelve a közös sikert. Patrik (LEAD+) & Sándor (Kreabim).


Mi történt, aminek köszönhetően megérkeztek az új érdeklődők?
Sándor és a Kreabim Kft. fantasztikus abban, amit csinál. Statikai szakvélemény, statikai tervezés, hidak fő- és célvizsgálata. De az, hogy valaki kiváló szakértő, még nem teszi magától értetődővé, hogy online is a legjobbnak tűnik.
Hogyan és min változtattunk? Mivel szereztünk leadet? Mi volt a legjobb lead generáló csatorna? Ezeket mind megtudhatod a cikkből.
Hogyan nézett ki a megtérülés?
Az eredmények látványosak voltak.
A Kreabim az új kommunikációs rendszerrel nemcsak ügyfeleket szerzett, hanem egy teljesen új növekedési pályára állt. Az együttműködés első időszakában több mint 50 millió forint árbevételt realizáltak, és ezért megkapták a Sikerút Díjat. Ez nem csak marketing – ez üzleti áttörés.
A legkedvesebb pillanatunk az volt, amikor a vállalkozás pénzügyi vezetője az egyik megbeszélésen csak annyit mondott: „a hétvége után 10 ajánlatot fogunk küldeni, ez nagyon jó irány!”

Ellenőrzőlista – Sikerút Térkép
Nézd meg a teljes szakmai listát, ami miatt Sándor cége 50M+ bevételt termelt.
Mik voltak a szakmai lépések, amiket a LEAD+ csapata ellátott?
1, Világos értékajánlat – mert a látogató nem találgat
A Kreabim régi weboldala rendben volt – csak épp nem derült ki róla, miben is voltak igazán jók.
A design „oké” volt, de a lényeg – az érték – homályban maradt.
Ezért újrapozicionáltuk az egész kommunikációt.
A bonyolult üzenetek helyett egyszerű, de erőteljes értékajánlatot raktunk össze – olyat, amit egy első látogató is azonnal megért.
Az eredmény? A Kreabim nemcsak láthatóbb lett – hanem választási lehetőségből végre egyértelmű választás is.

2. Eldöntöttük, mire akarunk azonnal megtalálhatóvá válni
Sándor egy kedves barátja beállította korábban a Google hirdetéseket, de nyilván egy következő szintre tudtuk emelni akkreditált hirdetéskezelő kollégánknak köszönhetően.
Ezért újraépítettük a teljes hirdetési logikát: letisztázott kulcsszavak, világos hirdetésszövegek, és egységes, célzott landing oldalak.
Az eredmény: a hirdetés már nem égette a büdzsét – érdeklődéseket hozott.

3. Egy űrlap ma már nem elég – az érdeklődő válaszokat is akar, nem csak adatbekérést
A Kreabim esetében az egyik legnagyobb áttörést egy egy perc alatt kitölthető, célzott kvíz hozta, amely azonnali választ adott a látogatónak: „Tud nekem segíteni ez a cég, vagy nem?”
Ez az interaktív belépő naponta több leadet hoz, mint a klasszikus formok összesen.
A hőtérkép-adatok egyértelműek: az interaktív elemeknél (pl. előtte–utána fotók) nőtt meg leginkább az aktivitás és az oldalon eltöltött idő.
Az érdeklődők nem csak néztek – kapcsolódtak, kattintottak, továbbmentek.
Ez a különbség egy statikus weboldal és egy ügyfélszerző felület között.


Ellenőrzőlista – Sikerút Térkép
Nézd meg a teljes szakmai listát, ami miatt Sándor cége 50M+ bevételt termelt.
4. Ígéretből minden cég jól áll – de a piac bizonyítékokra kíváncsi.
Ezért a Kreabim esetében rendszerszinten beépítettük a legerősebb ügyfélvéleményeket és garanciákat a kommunikációba.
Nem általános „elégedett ügyfeleink” típusú nyilatkozatokról van szó, hanem számokkal alátámasztott eredményekről és valós ügyfélhelyzetekről – ott, ahol döntések születnek.
Az eredmény: a bizalmi szint megugrott, a kockázatérzet csökkent, és az érdeklődők nem csak kattintottak – léptek is.
5.Nem elég hirdetni – mérjük is, hogy mi történik utána, és NEM csak a hirdetéseket ellenőrzünk...
A Kreabim weboldala korábban átlagosan 1 percig tartotta fenn a látogatók figyelmét. Az új rendszer bevezetése után ez 3,5 percre nőtt, a görgetési mélység átlépte az 50%-ot, és ami még fontosabb: a szórványos érdeklődések helyét konzisztensen beérkező ajánlatkérések vették át.
Ma egy átlagos hétvége után akár 10 ajánlatkérést is kapnak – pedig korábban alig volt mozgás.
A számok nem vélemények. A rendszer működik.

Amikor a marketing nem költség, hanem befektetés
A Kreabim az új kommunikációs rendszerrel nemcsak több ügyfelet szerzett, hanem egy kiszámítható növekedési pályára állt.
Már az első időszakban több mint 50 millió forint többletárbevételt realizáltak – és ennek üzleti értékét a piac is visszaigazolta: Sikerút Díjat kaptak érte.
Ez nem kampányszerencse, nem kártyatrükk – ez egy működő, adatvezérelt rendszer.
Mik voltak a szakmai lépések, amiket a LEAD+ csapata ellátott?
- 1. Forgatókönyv és projekt terv összeállítása.
- 2. Alapok rendbe tétele, mielőtt költeni kezdünk.
- 3. Hirdetések és tudatos első tesztek.
- 4. "Pénzügyi csőtörések" felszámolása, nem működő elemek cseréje.
- 5. Kreatív energák, új ötletek bevetése.
- 6. Rugalmas fókusz és prioritások. Mindig arra figyelünk, ami "termel".
GYIK – Gyakran Ismételt Kérdések a leadgenerálásról
1. Miért van szükség külön leadgeneráló folyamatra? Nem elég az ajánlás?
Válasz:
Az ajánlás kiszámíthatatlan. Nem tervezhető, nem skálázható. Ha csak ajánlásból élsz, a növekedésed mások kezében van. Egy jó leadgeneráló rendszer ezzel szemben folyamatosan hozza az érdeklődőket, akkor is, ha épp nem tudnak kinek ajánlani az ügyfeleid.
2. Mennyi idő alatt térül meg egy ilyen rendszer?
Válasz:
Attól függ, mekkora az átlagos ügyfélértéked. B2B szektorban már 1 konverzió is visszahozhatja az egész rendszer (csali, oldal, kampány) költségeit. A Kraftman d.o.o. ügyfelünk arról számolt be, hogy 3 hét alatt sokszorosan megtérült számára, van, akinek 2-3 hónap is szükséges. A megtérülés sokszor exponenciális, mert egy leadből gyakran nem csak egy megrendelés jön. Sikersztorikat ITT tudsz olvasni.
3. Nekem is működhet ez a megközelítés, ha én mással foglalkozom?
Válasz:
Igen! A bemutatott módszerek iparágtól függetlenül működnek, mert emberi döntési mechanizmusokra építenek. A kulcs nem az iparág, hanem a világos értékajánlat, a precíz célzás és a bizalomépítő kommunikáció.
4. Mi volt a legnagyobb különbség a régi és az új marketing között?
Válasz:
A régi marketing „tettük, mert kell” alapon működött. Az új rendszer stratégiai alapokon nyugszik: célcsoportra szabott üzenetek, folyamatos optimalizálás és valós eredmények. A különbség? Nem csak látszat, hanem megtérülés.
5. Nálunk nincs profi fotó, videó, géppark-bemutató – így is működhet?
Válasz:
Igen. A legfontosabb, hogy az egyediség és hitelesség kijöjjön. A géppark helyett lehet más bizonyíték: ügyfélsztori, folyamatleírás, garancia. A fotókat és bemutatkozást pedig segítünk kialakítani.
6. Mi történik, ha “elkezd dőlni az érdeklődés”, de nincs kapacitás kiszolgálni?
Válasz:
Ez a legjobb “probléma”! De nem ritka. Sándorék is ezt élték meg, és ilyenkor jön képbe az árazás finomhangolása, a leadek szelektálása, vagy akár a bővülési stratégia. Jó marketing nem bedönt, hanem felemel – ha jól vezeted.
7. Mi van, ha korábban már próbáltunk hirdetni, de nem jött be?
Válasz:
Ez gyakori. A különbség abban van, hogy nem mindegy, milyen üzenettel, kinek, mikor, hol és milyen logikával hirdetsz. A legtöbb hirdetés nem stratégiára, hanem “vaktöltényre” épül. Ezért nem hoz érdemi eredményt.
8. Mekkora büdzsével érdemes elindulni?
Válasz:
A fontos az, hogy mérhetően megtérüljön. A Kreabim példája mutatja: nem a hirdetési költség volt sok, hanem az eddigi szórás volt hatástalan. Tipikusan ezek a folyamatok a havi pár százezer forint környéki invesztícióval kezdődnek.
9. Csak a Google Ads volt a siker kulcsa?
Válasz:
Nem. A hirdetés önmagában csak egy csatorna. A siker kulcsa a rendszer: értékajánlat, célzás, weboldal-struktúra, interaktív elemek, ajánlattétel, bizonyíték. Ha ezek egyben vannak, akkor a Google Ads már csak „tűzgyújtó”.
10. Mi a következő lépés, ha hasonló eredményt szeretnénk?
Válasz:
Egyszerű: kezdjünk el beszélgetni. 1 perc alatt kiderül, tudunk-e segíteni. Ha igen, mutatjuk a forgatókönyvet. Ha nem, akkor is kapsz pár jó ötletet, amit holnap már hasznosítani tudsz.
+1 Mitévő légy most?

Ebben a cikkben 10-nél is több, hasznos tanáccsal láttunk el, melyeket könnyedén integrálhatsz a marketing tervedbe. Gondold végig: egyetlen új ügyfél már megéri a változtatásra fordított időt. Most pedig képzeld el a potenciált, ha nemcsak tanácsokat, hanem egy komplex stratégiát is alkalmaznál!
Bár csak felszínesen érintettük a témát, képzeld el, mennyi mély és személyes tanácsot adhatnánk, ha közösen vizsgálnánk a vállalkozásodat!
Ezért hoztuk létre a Megtérülés Kalkuláció konzultációnkat, mint egy újító és ingyenes eszközt, hogy cégtulajdonosoknak, döntéshozóknak segítsünk a marketing és főleg a vevőszerzés labirintusában.
A vásárlási döntések hátterében nem mindig az ár vagy a termék minősége áll. Sokszor az a bizalom, amit egy vállalat iránt érez az ügyfél, az, ami meghatározza a döntését.
A kifogások kezelése nem csak egy „probléma megoldása”, hanem annak tanúbizonysága, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy kielégítsük a vevőigényeiket.
A cikk irója:

Laczay Patrik
értékesítési rendszer építő, CEO

- Térítésmentes első konzultáció!
- Díjazott marketing folyamatok

